Startsida. Boka. Hälsokrav. Pris. Bilder. Om oss. Hitta till oss. Kontakt. När Katten Själv Får Välja

Vi tar bara mot katter där ägaren kan visa upp vaccinations historik och att den är aktuell. Det är viktigt att katten är avmaskad. Skulle katten bli sjuk tillkallar vi veterinär, naturligtvis i samråd med ägaren. Skulle vi inte få tag i ägaren tar vi katten till veterinär ändå, allt för kattens bästa. Alla vårdkostnader betalas av kattägaren. Vi anlitar veterinärer i Lerum eller Alingsås. Om du har någon annan du vill anlita vänligen meddela detta till oss.






Hälsokrav

Inlämningstider : 16.30 - 17.30 Vardagar

Utlämningstider : 14.00 - 15.00 Vardagar

Helger:

Efter överenskommelse

1.Kattägaren ansvarar för att katten är vaccinerad och kastrerad om den är äldre än 0,5 år.

2.Kattägaren förbinder sig att hämta katten vid hyrestidens slut.

3.Kattägaren legitimerar sig vid inlämnandet.

4.Ej hämtade katter debiteras dubbel dygnshyra, tills de hämtas.. Efter 14 dagar tillfaller katten pensionatet.

P.G.A. Liten plats är punkt 2 och 4 viktig, då vi kanske har hyrt ut kattboxar.

5.Om kattägaren får förhinder att hämta sin / sina katt/er ska detta meddelas i god tid till kattpensionatet.

6.Kattägaren ansvarar för att katten är försäkrad, ifall veterenär behövs.

7.Kattägaren bör ha katten märkt (chip eller tatuering eller något liknande)

8.Kattägaren ska se till att katten är avmaskad. (Om det är utekatt)

Ansvar och Regler Mellan Kattägaren och Kattpensionatet


Kattägaren


Varje Katt som kommer till oss får en 100% uppmärksamhet. Vi är kattmänniskor så vi vet ganska väl när och hur vi ska agera gentemot katter.

En Katt som har färdats t.ex i bil ett tag blir ganska rädd när den anländer till oss, detta beteende är högst normalt. Vi ser alltid till att det finns ett skrymsle (gömställe) katten kan krypa inn i och gömma sig när han anländer.

Väggar och golv i kattrummet (boxen) har vi decificierat innan den nya gästen anländer, för att dels hålla rent och dels för att minimera främmande kattlukter.

Vi ser hela tiden till att det är ombonat med gardiner/tavlor o dyl, för att det ska likna ett hem så mycket som möjligt.

Ser vi att en katt är lite inaktiv, kan vi ödsla lite lek för att aktivera den. Typ jaga ett snöre eller en boll eller någon leksak.

Kattägaren får lämna en filt med kattägarens doft/ lukt på så att katten känner sig trygg.

En radio har vi på på låg volym under delar av dagen.

Kattens mat & vattenskålar ser vi över flera gånger per dygn (morgon – eftermiddag – kväll)

Kattens uteplats låses mellan 22.00 och 07.00 och även om vi måste iväg ett ärende en stund dagtid. T.ex till veterinären med en annan katt.


Våra Regler och Rutiner


Kattpensionatet


1.Kattpensionatet ansvarar för att kattens box följer jordbruksverkets rekommendationer när det gäller storlek.

2.Kattpensionatet ansvarar för att kattboxen är rengjord varje dag och ventilerad.

3.Kattpensionatet tillhandahåller Kattsand och rengör kattlådan flera gånger om dagen

4.Kattpensionatet garanterar inomhustemperatur mellan 11 – 21 grader (enligt jordbruksverket)

(Vi håller oss runt 17-20 grader (på sommaren använder vi oss av aircondition.)

5.Kattpensionatet ser till kattens bästa och tillkallar veterinär ifall katten blir sjuk ( naturligtvis i samråd med kattägaren.)